E o primeiro premio é: A Terra!


Leio no blog de Acedre que en North Carolina já tenhem lotaria… cousa sua, eu nom som de botar dinheiro em essas cousas. A última vez que merquei um bilho de lotaria foi de brincadeira com Carlos por empregar “Os números chungos“.

Mirando numha das ligaçons que ponhe topei que tenhem o jogo do galo como jodo do estado, na minha vida vim tal cousa, pero serva para recomendares um livro que citei em outras mensagens no blog: Lotaria Solar, de Philip K. Dick.

O Jogo do Galo é o melhor ejemplo da aplicaçom da estratégia da Teoria dos Jogos, e especialmente do Minimax. Nom prentendo explicar hoje as interiodidades destas teorias, a minha capacidade divulgativa nom chega a tanto, mais creo que as bases do Minimax som accesiveis ao leitor lego. O nome de Minimax descreve as estrategias que MINImizam a MAXima perda possivel ou MAXimizam a MINIma ganancia. Isto é, um jeito de decidires com que movimentos ou acçons acadamos os resultados nos que perderemos menos no pior dos casos e aseguramos a maior ganancia ainda que nom obtenhamos o resultado optimo. Basea-se na analise dos jogos de competiçom entre dous jogadores, por turnos ou simultaneos e nos jogos de suma zero. A regra de comportamento de jogo do Minimax é escolher sempre a melhor opçom para ti, mais tendo presente que o outro jogador sempre escolhera a que mais perda che provocaria. Se os dous jogadores seguem as regras do Minimax, de jeito perfeito, o jogo remata sempre em um empate onde ninguem perde nem ganha em demasia.

No jogo do galo é um exemplo mui claro. O número de movimentos possíveis é pequeno, sete; cada nova rolda diminue as opcions do jogador e a condiçom pra ganhar é singela. Se um conhece as regras do Minimax aplicadas a este jogo e joga contra umha pessoa que nom as conhece ganha sempre. Se o jogador A pode ganhar num movimento, esse movimento sera o indicado polo Minimax, se o jogador B tem umha jogada na que A pode quedar a um movimento de ganhar o outra na que só podem empatar ambolosdous esta última sera a melhor jogada dende o algoritmo do Minimax. Mais se os dous tentan aplicares o procedemento o resultado é sempre empate, pois os dous conhecem o algoritmo ganhador. Mais o Minimax nom garante o éxito ao 100%, há uma estrategia que pode vence-lo: Os movimentos aleatórios. Se o jogador A emprega o Minimax entom esta a supor que o jogador B sempre actuara seguindo as normas de maximizar as ganancias e minimizar as perdas e em base a isso criara a sua estrategia. Se o jogador B implementa um procedemento sem objetivo é impossível de prever…

O Minimax pode-se aplicar a jogos mais complicados, como o xadrez. Mais neste caso os movimentos possíveis para cada rolda som enormes a arvre de provavilidades crece ate o infinito. Está fora da capacidade humana cumplir coas regras do Minimax numha partida de xadrez, mais pode-se aplicar modelos simplificados. E sempre estam os computadores…

A hipotese dumha sociedade na que todo o mundo aplicara as regras do Minimax à vida cotia resulta interessante. Philip K. Dick abordou na sua primeira obra “Solar Lottery” a ideia dumha Terra dominada polo azar: o Jogo da Botelha. A gente que entra no “Jogo da Botelha” recive um bilhete da “Lotaria Solar”. Em qualquer momento o jogador pode entregar o seu bilhete a umha das “Colinas”, conglomerados industriais mundiais que producem sem freo productos de consumo, estas daram-lhe trabalho segundo a sua qualificaçom pero ele renuncia a ganhar o premio. A gente tem acceso aos bens producidos polas Colinas de dous jeitos: cos creditos obtidos polo seu trabalho e polos sorteos continuados que se organiçam para evitar que se acumule Stock. Se um conserva o seu bilhete nom tem trabalho, mais entre num sorteo cum premio maior… a Terra. O Jogo da Botelha e umha lotaria na que nom se sabe nem o dia nem a frequência (Bem pode tardar anos ou minutos em emitir um novo resultado) pero quando sae um número da Botelha… o mundo muda de mans. O posuidor do nú converte-se no novo dono governante da Terra, The Quizmaster, o “Gran Presentador”. Por riva do jogo da Botelha há outro jogo que entretem ao Mundo: O ex-Quizmaster tem o direito a organizar um “Congresso de Assasinos” para envia-los (um a um) para matar ao seu sucessor. Todo isto retransmitido por TV….

Neste primeiro livro de Dick apresentam-se os traços mais importantes da sua obra: A natureza da Realidade, da condiçom Humana, a Paranoia… Que podemos ver em toda a sua obra e nos filmes que as adaptarom: Blade Runner (do relato “Do Androids Dream of Electric Sheep?“) Total Recall (Co Governator, adaptaçom de “We Can Remember It for You Wholesale”); Confessions d’un Barjo (“Confessions of a Crap Artist“); Minority Report (Do relato do mesmo nome); Paycheck (Idem); A Scanner Darkly (Saira em Julio deste ano) e Next ( dentro dum ano).

  • By xornalistiña, Abril 3, 2006 @ 1:02 p.m.

    xa vexo a que te adicas en lugar de facer as memorias das prácticas… 😉 síntoo moito, pero aínda me segue a costar moito ler estes posts tan longos que fas as veces (confeso que aínda non lin o dos raios N!)
    p.d.: por certo, para aqueles que aínda non se decataran, eu son a do bolso de prada. di fer que xa se debeu dar conta todo o mundo, pero eu non o teño tan claro.

  • By Fer, Abril 3, 2006 @ 1:21 p.m.

    Ei!
    Que isto já o tenho feito dende vai uns dias!
    Hoje so o publiquei… e passei a manhá a fazer as memorias 🙁

    Já sei que o dos Raios N é extenso, niguem o comentou 🙁

    E mulher… o da tua identidade era evidente… 😉

  • By xornalistiña, Abril 3, 2006 @ 1:46 p.m.

    perdoa por chamar por teléfono cando te estabas a duchar (eu sempre tan inoportuna…)
    parabéns por facer as prácticas! a miña mañá foi medianamente productiva…
    e insinto, non creo que a miña identidade fose tan evidente.
    beijos! 😉

  • By besbellinha, Abril 5, 2006 @ 2:21 p.m.

    Estoooo….home, eu persoalmente o dos raios N non comentei porque é que a min so me aparece a fotografía, despois texto ningún…algun problema na bló?
    Polo demais moitos parabéns 🙂

  • By antonio rodrigues delima filho, Novembro 6, 2007 @ 3:07 p.m.

    eu quero se cadrasta porq sou bom demais

Other Links to this Post