Uns cálculos na casa após a manife polo povo palestino

Isto é um apontamento pessoa e nom um estudo sistemático e profissional. Para próximas manifes gostaria de fazer algumhas fotos e contar com ajuda, e fazer assim algo mais parecido ao “Manifestómetro“, umha página espanhola que convertiu isto de medir as manifes numha arte.

O protesto contra o massacre em Gaza foi todo um sucesso. A reaçom da cidadania galega foi forte, que demonstrou que ante umha desgraça humanitária assim pode reagir. Há anos que nom participava numha tam grande. Por isso, quando os jornais falam de números ridículos, redigidos umhas horas ou dias antes do acto, como 10.000 pessoa sinto um comechom no amor próprio. Assim que é cousa de colher google maps e calcular.

Adoito fazer estas analises para mim, e baseo-me na minha percepçom pessoa, por isso desta vez nom há fotografías. Se tenho tempo e ganas farei disto umha práctica habitual. O bom para esta analise é que as manifes “clássicas” em Compostela seguem sempre o mesmo percurso: Carvalheira de Santa Susana, Alameda, Rua da Senra, Praça Galiza, Doutor Teixeiro, República Argentina, Rua do Horreo, e outra vez Praça Galiza, e depois já entra na cidade velha, com caminhos variados. O dado fundamental é que quando eu entrava em Praça Galiza puidem observar que a cola da manife ainda estava saindo da carvalheira de Santa Susasa e que a cabeça desta já saia da praça polo outro lado. Isso dai umha ideia para calcular a area, graças a Google Planimeter.

Marquei o máximo número de pontos possíveis, para ajustar a medida -a imagem superior é só para ilustrar- e partim da ideia de encher a rua e nom o passeio.  É certo que alguns tramos a gente estava mais pegada, noutras tomava o passeio, etc…  A área total calculada foi de 8834 , de forma conservadora.

Isso fai que com duas  pessoas por metro quadrado tenhamos 17668 pessoa e com três pessoas por metro quadrado temos 26502 e com quatro 35336. A minha opiniom pessoa, repito, é que o em meia a densidade estava entre duas e três: a gente estava mui pegada na maioria dos tramos, e os ocos forom temporais. Tanto na cabeça como na cola habia muita mais densidade.

Tomando como densidade a menor e ponhendo um número redondo eu fixo a manife numhas 15.000 pessoas.

La Voz de Galicia: “MIles” sem umha cifra concreta.

Soitu: Emprega a mesma fonte que La Voz (Efe) mas já fala de 10.000.

El Correo Gallego: “Miles” no manchete, 10.000 no corpo.

A Nosa Terra: Fala também de 10.000

Gznación: 5.000 (!!)

  • By llik, Xaneiro 18, 2009 @ 11:06 p.m.

    Na Quintana creo que collen unhas 10 000 persoas, por iso seguramente apuntan á cifra de 10 000, de tódolos xeitos, cando a praza estaba chea… aínda faltaba boa parte da xente por chegar (a metade?)

  • By odemo, Xaneiro 18, 2009 @ 11:59 p.m.

    llik como já comentei, eu ia na metade da manife, e tivem essa mesma experiência: A quintana petada (10.000 “standar jornalístico”) e desde as escadas de Praterias toda a Rua do Vilar estava cheia de gente, densa, densa.

  • By dedoscomovermes, Xaneiro 19, 2009 @ 12:09 a.m.

    eu fui-me antes da leitura do manifesto. a quintana já estava cheia, melhor rebordante. seguim o roteiro em sentido contrário e cheguei à cola da manifa onde acabam os primeiros arcos da rua do Vilar. penso que dizer que havia sobre 20.000 pessoas nom é exagero; dizer que havia 10.000 é insultante.

  • By ifrit, Xaneiro 19, 2009 @ 2:13 a.m.

    O recorrido foi: Alameda, Rúa da Senra, Praza de Galicia, Doutor Teixeiro, Rúa de Ourense, Rúa do Horreo, Praza de Galicia 😉
    E si, había moita moita xente.

  • By odemo, Xaneiro 19, 2009 @ 10:35 a.m.

    ifrit Seguro? Eu nom ia tam durmido… XD XD Pois se é assim ainda é mais gente. Tenho que refazer o cálculo.

  • By Galeguzo, Xaneiro 19, 2009 @ 1:04 p.m.

    Os meus parabéns por este necessário contra-ponto, camarada 😉

  • By Carlos Callón, Xaneiro 20, 2009 @ 10:56 a.m.

    Eu tamén penso que ficas curto no reconto: http://www.carloscallon.com/2009/01/galiza-foi-gaza.html

    Así e todo, parabéns polo traballo e pola axilidade. Sería moi bo o de imitar o “Manifestómetro”. Mesmo de grande axuda para evitar as manipulacións habituais que fan que unha mesma praza ateigada sexa maior ou menor segundo os apoios de facto que teñan os convocantes.

    Unha apertiña.

  • By odemo, Xaneiro 20, 2009 @ 6:23 p.m.

    Todos: Eu, pessoalmente e como assistente, cuido que eramos mais. Porém, prefiro dar essa cifra como um límite inferior calculado com as consideraçons mais “conservadoras” (espaço ocupado, densidade). Tampouco podo defender outro dado, porque nom apliquei um procedimento de medida científico e estandar.

    Se de verdade estades interessados, podemos falar dum “Manifestómetro galego”. Eu cuido que muita gente nom vai gostar -porque algumhas vezes “somos” mais, mas também há algumhas que “somos menos”- dum projecto assim. Com todo, para o mês que entra temos umha manife em Compostela, dos nossos amigos os tangallegos, já se estám a preparar actividades variadas para rir deles ou confrontar com o seu “órdago”… e entre elas nom estaria mal organizar umha medida científica do tema.

    O meu correio é tawilgz em gmail.com, os que queirades falar do tema enviada algo. 😀

  • By Galeguzo, Xaneiro 21, 2009 @ 10:47 a.m.

    Deste um dado importantíssimo… o de que há vezes que «somos menos» 😉

  • By Carlos Callón, Xaneiro 21, 2009 @ 6:42 p.m.

    A verdade sempre é revolucionaria. Lenin dixit.

  • By Shea, Maio 18, 2009 @ 12:27 a.m.

    Terás que facer un deses teus cálculos de fermi pola de hoxe!!!

  • By Bernot, Xuño 17, 2010 @ 8:16 p.m.

    Hi, I just wanted to take the time to leave a comment and tell you how much I like your blog, and I think what you write about is very interesting. Please keep updating your blog and I will be back to check it often.

  • By Chadhurbhujaya, Outubro 5, 2010 @ 4:52 a.m.

    Wow! what an idea ! What a concept ! Beautiful .. Amazing �

  • By Dunnum, Outubro 16, 2010 @ 9:05 a.m.

    Hello, I just stopped by your blog and wanted to say hi. You have a lot of really great content here, I can’t wait to read more. Have a great day!

Other Links to this Post

  1. De 2ª a 6ª Feira at Fotoeló do louBáM — Xaneiro 28, 2009 @ 11:24 a.m.